Då var det Söndag

Snart Måndag min favoritdag..;))
Gråväder å kyligt ute men jag har varit ut en sväng och planterat om lite växter,tänkte att min käre far skulle få några av mig idag när dom kommer hit på en gofika...;)) Å så vill jag visa han allt vi gjort på gården,än så länge...Han älskar oxå att vara ute å fixa i landen å att så och odla...Så det har vi verkligen gemensamt å så byter vi plantor...;)) Så himla kul att ha det intresset med min gulliga pappa....Å som är den bästa man kan ha...;))

Just nu förbereder jag middan...Kycklingklubbor i ugnen,klyftpotatis,rivna morötter,rädisor å så en god dippsås på créme fraiche,pressad vitlök,sötsur sås,salt å peppar...Kommer att bli ljuvligt gott...På helgerna äter vi bara en gång riktig mat å det blir på dan...Sen får den som blir hungrig på kvällen ta sitt eget...Så himla skönt nu när man kommit upp i en hedersvärd ålder å inga småbarn att passa upp på,nu är man värd att ta det lite lugnare å göra som man vill....Allt har sin tid lixom...;)))Den bästa tiden har inte varit och den finns inte i framtiden,utan den finns NU...Att leva i dagen är det bästa,sen kan man ju hoppas,längta,se framemot...Men det är nåt helt annat....;))

Pööössss på er å ha en ljuvlig Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar