Rabarber i långa banor...

Imorse slängde jag mig ut i landet och plockade in en hel hög med rabarber...Vi har såååå mycket...;))
Det blev kräm,scones och en knäckig paj...Jaaaa,ni det läre nog bli mer men det blir efter helgen...;)) Efter allt detta så blev det soffan å sova en stund...Å nu väntar middan som står i ugnen...;)))

Nuuuu längtar jag tills jag ska åka...Jiihooo..Längtar efter systeryster...;)))

Ha en skön kväll nu alla fina vänner som kikar in...Lämna gärna ett fotspår innan ni går...Det gör mig glaaaad...;)))

KRAAAM!!!


3 kommentarer:

  1. Maja4.6.12

    Vad gott det såg ut! Älskar rabarber och gör ofta kräm och paj på det. Scones har jag inte provat med rabarber i någongång, så det får bli inom snar framtid :). Gör du krämen på något speciellt vis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag inte,jag delar dom i bitar å sen kokar dom i vatten tills dom mjuknat,lite socker har jag oxå i..Gör en redning på potatismjöl som jag häller i å rör om....
      Så det är väl som vanligt..;)))

      Radera
  2. <mmmm gott med rabarber. Jag åt paj till em kaffet.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera