Tisdag och God Morgon...

...inte många grader ute och jag älskar att hösten är på G...;))) Just nu halvligger jag i soffan å kikar på nyhetsmorgon men ska snart ta och röra på mig,börjar bli hungrig eftersom jag varit vaken sen halvsex...;))

Jag tänkte faktiskt bjuda på en väldigt smarrig maträtt,lite hittepåmaträtt för jag har inga mått å så utan tager vad jag haver...;))
Blomkål och broccoli som kokas tills den är halvklar,låt den rinna av i ett durkslag...Skiva kryddig korv typ chorizo,ja det finns ju massor av såna goda korvar med mycket köttmängd i...Skär bacon i småbitar...Häll över blomkål/broccoli i en ugnsfast form på med korven å baconen,smula gärna över fetaost....Gör en äggstanning som du kryddar med salt å peppar...Hälles över och sen in i ugnen tills stanningen stannat...

Smaklig måltid....;))
Det här är bara en variant,kan ju göras precis som man vill...;))

Nu ska jag kliva ur soffan...Ha en härlig dag nu finingar..

KRAAAAM på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar