Vört..

Hallojsan  sötnosar,hoppas att ni har det bra därute...;)) Här har det varit full huggning på morronen även om jag är helt slut nu och kroppen värker,så känner jag mig glad å lycklig..Å varför,jooo,jag har bakat...;)) Fyra helt ljuvliga vörtlimpor och jag ska aldrig mer köpa en limpa,för guuuud vilken underbar doft det blev på detta bröd...En ska jag ha med mig på julafton till mina föräldrar och en ska min yngsta grabb få...;))) Dom andra fryser jag in i väntan på jul...Men jag har tjuvsmakat såklart med enbart smör på som smälte på skivan..Ljuuuvligt gott!!

Medans brödet jäste och gräddades så gjorde jag chokladkola och saffransdrömmar,ett recept jag hittade hos Inredningsfrun men gjorde på mitt lilla sätt...;)) Det är sällan jag följer ett kakrecept precis som det står,gillar att hitta på lite eget...;)))
Jag ska ju ha en stor fika bjudning här på annandagen och då ska jag bara bjuda på nya kaksorter,tårta och godis...;))) Jag kanske skulle öppna cafe...

KRAAAAM på er nu ska jag vila,önskar er en riktigt skön dag!!!

2 kommentarer:

  1. Hej hej..oj. vilken bullmamma du är..bakar mycket gott. Du skulle nog passa att ha café med försäljning av lite pyssel också..♥..kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hallåååååå sockerbagaren som bor i staden som bakar kakor mest hela dagen hihihihi...snart får du väl inte rum i frysen med allt gott du gör gumman!!!!Va duktig du är!!!!Skulle komma på stört och provsmaka allt du bakat och tjötat hahahaha....
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar Lotta

    SvaraRadera