Jordnöts-chokladbollar..

Gomorron finingar,hoppas nu att ni har allt klart så att ni hinner njuta oxå...;))
Jag hade en halv burk med jordnötssmör i kylen som jag kände att jag ville göra nåt med..Så jag googlade och hittade detta härliga recept...Å mums så goda dom var..;)) Blir ni sugen så här får ni receptet...


JORDNÖTS-CHOKLADBOLLAR!!!

1 dl socker
1 dl ljus sirap
1 dl kakao
8 dl havregryn
75 gram smör
1 1/2 dl jordnötssmör
1/2 dl starkt kaffe

Blanda ihop allt, forma till bollar.
Rulla i pärlsocker eller kokos!

KRAAAAM på er och ha en mysig dag!!!

2 kommentarer:

  1. KÄRA vännen min...:)
    Här har gjorts andra bollar...köttebollar...och de sista av dessa 150 bollar, blev stora som tennisbollar...hihi Bara skojar,men visst är det tröttsamt i slutet då man bara vill bli klar...:):)

    ÖNSKAR DIG OCH DE DINA
    EN UUUUNDERBAR...GOD JUL !!!:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  2. Är ganska färdig faktiskt. Inte mycket kvar förutom lite småfix, enkelt småfix.

    Hoppas du får en härligt God Jul!
    Kram ♥

    SvaraRadera